Nepřehlédněte

Aquamánie je opět tu! Letos potřetí.

Aquamánie je opět tu! Letos potřetí.

A je to zase tady. Krásné léto se nezadržitelně blíží a s ním i předlouhé dětské prázdniny. Děti v těchto dnech mají spoustu času na kamarády a spoustu zábavy, jaký pro ně ale vymyslet program?

Více...
Co děti? Mají si kde hrát?

Co děti? Mají si kde hrát?

Rodinná dovolená mívá jeden zásadní problém: co s dětmi? Jistě, České a Saské Švýcarsko, to je nepřeberná nabídka výletů, které děti budou určitě bavit, dá se stoupat do skal, jezdit na lodičkách v soutěskách, šplhat na rozhledny, lyžovat, sáňkovat... Ale přece jen – občas to chce vymyslet akci určenou jen a jen jim – a prožít si to s nimi, jako by nám zase bylo pět.

Více...
Vybíráme dětská kola a příslušenství

Vybíráme dětská kola a příslušenství

Má už Vaše dítě kolo? Že je ještě na kolo malé? Víme, kde najdete bohatou nabídku dětských kol renomovaných značek, ale také sedačky na kola, přilby a další doplňky i příslušenství.

Více...

Alkohol v těhotenství může způsobit leukémii dítěte

Kategorie: Zdraví v těhotenství | 24.7.2010

Ženy, které v těhotenství holdují alkoholu, zvyšují nebezpečí, že jejich potomek onemocní leukémií.

Alkohol v těhotenství může způsobit leukémii dítěte

Sdílet na Facebooku   

Podle amerických vědců vyvolává konzumace alkoholu méně častý typ nádorového onemocnění krve, akutní myeloidní leukémii (AML).

Z analýzy údajů získaných během dosavadních studií došli vědci k závěru, že pití alkoholu v těhotenství je spojeno se zvýšením rizika vzniku AML u dítěte o 56 procent.

Dr. Julie Rossová z minnesotské univerzity ale upozorňuje, že tento typ leukémie se vyskytuje velmi zřídka a může mít pravděpodobně mnoho příčin.

"Velké většině žen se dítě s leukémií nenarodí. Když ale vezmeme v úvahu další rizika s pitím alkoholu spojená, jsou výsledky nového výzkumu důvodem opět zdůraznit, že pokud žena plánuje otěhotnět nebo už dítě čeká, je nejlepší, když abstinuje."

Příčiny vzniku leukémie u dětí dosud nejsou známy. Podle zprávy zveřejněné týmem Dr. Paule Latino-Martelové z francouzského Výzkumného centra pro lidskou výživu ji ale s největší pravděpodobností může mít na svědomí vliv životního prostředí na genetickou výbavu organismu.

Přestože experti zjistili, že alkohol zvedá riziko tohoto vážného onemocnění o 56 procent, Rossová upozorňuje, že z 8 případů na milión novorozenců by se výskyt nemoci zvýšil na 12 z miliónu.

Odhaduje se, že navzdory varování odborníků se během čekání příchodu potomka na svět alkoholu nevzdá 60 procent Rusek, 59 procent Australanek, 52 procent Francouzek, 30 procent Švédek a 12 procent Američanek.

 
Přečtěte si také
    DISKUZE POD ČLÁNKEM

Pro zobrazení komentářu se musíte přihlásit.