Nepřehlédněte

Nejpoužívanější bělení zubů White Pearl!

Nejpoužívanější bělení zubů White Pearl!

Neradi chodíte k zubaři nebo se Vám nechce investovat do drahých produktů na bělení zubů? Představujeme revoluční systém bělení zubů, který můžete použít v pohodlí svého domova.

Více...
Pořiďte svým dětem vlastní hřiště!

Pořiďte svým dětem vlastní hřiště!

Také Vás Vaše ratolesti často přemlouvají k tomu, abyste s nimi šli na dětské hřiště, anebo už tam chodí samy? Pokud máte tu možnost, vybudujte svým dětem vlastní hřiště doma na zahradě. Výhody vlastního dětského hřiště ocení celá rodina.

Více...
Péče o pokožku s atopickým ekzémem

Péče o pokožku s atopickým ekzémem

Projevy ekzému či přímo atopie se vyskytují až u třetiny lidí. Průvodní příznaky spojené s tímto onemocněním jsou bohužel dost nepříjemné a dlouhodobé, proto vám chceme připomenout základní zásady v péči o pokožku s tímto postižením.

Více...

Šance na početí může zvýšit středomořská kuchyně

Pokud dáváte přednost stravě ze Středomoří bohaté na zeleninu, rostlinné oleje a ryby, máte větší šanci, že se vám poté, co proděláte léčbu neplodnosti, narodí potomek. Dokládá to nová studie nizozemských vědců.

Šance na početí může zvýšit středomořská kuchyně

Sdílet na Facebooku   
V současnosti už nikdo nepochybuje o tom, že kuchyně zemí kolem Středozemního moře má blahodárný účinek na lidské zdraví. Poslední výzkumy ale ukázaly, že konzumace středomořské stravy také zvyšuje šance na početí u žen, které mají s otěhotněním problémy.

Nizozemští vědci provedli studii, v níž sledovali 161 párů, které prodělaly léčbu neplodnosti. Účastníci výzkumu před začátkem terapie vyplnili dotazníky, v nichž popisovali své stravovací návyky.

Analýzou těchto údajů došli experti k závěru, že ženy se stravují podle dvou hlavních vzorců: středomořská dieta bohatá na zeleninu, rostlinné tuky, ryby a luštěniny. Druhým způsobem je tzv. uvědomělá dieta bohatá na ovoce, zeleninu, obilniny, luštěniny a ryby, s malým množstvím masa.

Po vyhodnocení výsledků léčby a jejich souvislostí se stravou došli experti v čele s Dr. Regine P.M. Steegers-Theunissenovou z Lékařského centra Erasmovy univerzity v Rotterdamu k závěru, středomořská dieta zvyšuje naději na početí potomka o 40 procent.

"Naše zjištění platí, i když vezmeme v úvahu ostatní faktory, jako jsou věk, zaměstnání, kouření a podobně," tvrdí Steegers-Theunissenová, ale dodává: "Jde ovšem teprve o první krok. Musíme si uvědomit, že jsme nesledovali, jaké jsou konečné výsledky nových těhotenství."

Ačkoli jsou si obě upřednostňované kuchyně podobné, existuje podle ní několik možných tajemství úspěchu té ze Středomoří. Jedním z nich by mohly být rostlinné tuky a omega-6-mastné kyseliny v nich obsažené, což jsou látky, které se podílejí na tvorbě hormonům podobných prostaglandinů. Ty ovlivňují menstruační cyklus, ovulaci a průběh těhotenství.
 
Přečtěte si také

Navštivte také: Dospívání, Výchova

    DISKUZE POD ČLÁNKEM

Pro zobrazení komentářu se musíte přihlásit.