Jak začít prodávat na internetu věci, které objevíte při cestování
Datum publikace: 17.08.2016
Kategorie:
Novinky na trhu
Na dovolené a při cestování často objevíte produkt, který byste rádi prodávali u nás nebo třeba podobný vyráběli.
Mám kolem sebe pár žen, co si takový e-shop založily. Některé se zaměřily na dětský sortiment, jiné třeba na dekorace do bytů a domácností. Ale platí, že největší zájem je o věci kolem svateb, domácích mazlíčků a už zmiňovaných dětí. Za takové produkty jsou lidé ochotní platit velké částky.
V České republice se tak například objevilo odrážedlo First bike, nepromokavé oblečení severských značek a taky některé hračky. To všechno jsou projekty žen na rodičovské, spoustu z nich vede kamenné nebo internetové obchody.
Velmi mě zaujala také paní Eva Urbanová. Před lety založila e-shop Nila. Prodává v něm nádherné věci, které objevila při cestách po světě. Svůj obchod rozjížděla v době, kdy zakládala rodinu. Ačkoli to pro ni nebylo (a není) snadné, nyní patří její značka k těm, o kterých se hodně mluví, prodává i na slovenský trh a otevřela kamenný obchod na Praze 2.
Musí mít můj produkt označení CE? Jaké normy musím splňovat?
Pokud chcete produkt dovážet ze zemí mimo EU, buďte důslední a zjistěte si, co všechno musíte předem zajistit. Hodně taky záleží na typu produktu, například označení CE musí mít kategorie hraček pro děti, některé elektronické spotřebiče, zdravotnické prostředky, výtahy, měřicí zařízení, stroje, vybrané stavební výrobky. Označení CE neznamená, že věc byla vyrobena v Evropské unii, ani není značkou kvality. Pouze dokládá, že byl výrobek posouzen před uvedením na trh a splňuje legislativní požadavky. Pokud chcete prodávat věci ze zahraničí, určitě je dobré si promluvit s odborníkem, zajít si na živnostenský úřad, rozhodně nezapomeňte na finanční úřad.
Mohu ještě uspět v tak konkurenčním prostředí?
...když je v České republice kolem 38 000 e-shopů. To se může zdát hodně, ale ve své podstatě je to tak, že velké množství e-shopů pouze přežívá, nebo téměř vůbec nevydělává. Velmi důležité je, abyste už na začátku měli představu o tom, co chcete vybudovat a kam se chcete posunout třeba v prvním roce. Uvědomte si, v čem budete jedineční a čím si svého zákazníka získáte. Bude to dokonalá péče o něj nebo chcete vynikat v rychlosti dodání?
Také se zamyslete nad tím, kdo bude vaším zákazníkem, kdo vaše produkty bude kupovat. Nebudou to totiž všichni. Klidně si vytvořte fiktivní postavu – tzv. personu – která jej bude vystihovat. Bude to studentka bydlící v podnájmu, usedlá účetní lpící na dokonalém pořádku nebo maminka starající se o velkou domácnost a čtyři děti? Každá z nich má jiné potřeby a s každou také budete jednat naprosto jinak.
Nabízejte skutečně individuální přístup
Každá firma má podobné heslo na svém webu, ale málokdo jej skutečně provádí. Většinou jsou to jen prázdná slova, ale pokud to vezmete za správný konec a budete důslední, vaši zákazníci se budou vracet. Věnujte se svým zákazníkům, ptejte se jich na jejich názor a klidně těm nejlepším zavolejte v den, kdy mají narozeniny. Takový člověk vás potom velmi rád doporučí dál a tenhle styl reklamy stále funguje skvěle.
Tvorba e-shopu
Založit internetový obchod může být otázkou několika minut, upravit jeho vzhled a doplnit texty vám pak zabere několik hodin. Tedy v případě, pokud zvolíte variantu pronájem e-shopu. Hlavně do začátku bychom vám ji doporučili, protože naprogramovat nový e-shop je otázkou tisíců, či spíš desetitisíců korun. Pronájmem e-shopového řešení ušetříte počáteční investice a taky spoustu času a nervů při domlouvání s dodavatelskou firmou, případně programátorem. Některé firmy pronajímající e-shopová řešení nabízí 30 dní na vyzkoušení, případně i základní verzi pro pár produktů zcela zdarma. Na začátku totiž raději investujte do reklamy a budování vztahů s prvními zákazníky.
A buďte vytrvalí. Většina e-shopů není výdělečná hned po spuštění. Doba, po kterou byste měli vydržet nižší výdělky a vyšší investice, je přibližně rok.
Tagy:
eshop
|
pronájem eshopu
|
založení eshopu
Čtěte na Rodičům
Komentáře