7 tipů pro rychlé usínání

Datum publikace: 5.11.2019

Kategorie: Bydlení | Rodiče a děti | Jak být dobrým rodičem | Dětský pokojíček

Kvalitní spánek, stejně jako kvalitní stravování, vám umožní dosáhnout dobrého duševního a fyzického zdraví. Často saháme k různým práškům na spaní, ale jde to i jinak. Můžeme přizpůsobit naše okolí a aktivity tak, že budeme snadno a rychle usínat. Takový spánek může být klíčem k pomalejšímu stárnutí, snížení stresu a úzkostí. Budeme se nejen lépe cítit, ale i lépe vypadat.  Pomocí těchto kroků dosáhnete čistého spánku.

1. Jóga

Cvičte před spaním jógu. Uvolníte tak vaše po celém dni namožené svaly a přivedete mysl i tělo do klidného stavu. Zpočátku bude stačit na každou pozici jedna minuta. Postupně se dobu snažte prodloužit až na pět minut. Mezi doporučené pozice před spaním patří Pozice dítěte (Balasana), Pozice motýla (Supta Baddha Konasana) nebo Pozice ryby (Matsyasana).

2. Čisté a hladké lůžko

Udělejte si chvilku a prozkoumejte svou matraci, jestli na potahu nejsou na hrudky, hrboly nebo není proležená. To jsou všechna známky, kdy je třeba matraci vyměnit. Pokud má vaše matrace více sedm let, je čas ji nahradit novým modelem, který vám poskytne podporu a pohodlí, které potřebujete každou noc.

3. Nápoj pro lepší usínání

Zkuste si připravit nápoj připravený zalitím směsi heřmánku a levandule horkou vodou. Jeden malý šálek hodinu před spaním vám pomůže rychleji usnout.

4. Ponořte se do tmy

Vybavte ložnici zatemňovacími závěsy, žaluziemi zatemňujícími místnost nebo si pořiďte masku na spaní. Světlo totiž narušuje přirozený spánek.

5. Ticho

Ujistěte se, že vaše ložnice je tichá a při usínání si pustě jemnou meditační hudbu s časovačem. Pokud potřebujete naprostý klid pro usínání a okolí vám ho nedopřeje, zkuste ušní zátky.

6. Vůně

Aromaterapie pomocí levandule nebo santalového dřeva pomůže vaše tělo příjemně uvolnit.

7. Jemný dotek

Používejte kvalitní 100% bavlněná prostěradla a pyžama poskytují jemný pocit, který uklidňuje.

 

Komentáře