Vývoj předškoláka

Netrápí Vaše dítě šikana?

Šikana dokáže udělat člověku peklo na zemi. Zejména, když se jedná o dítě, které nezná možnosti obrany, a stydí se o svém problému říci rodičům, aby mu jej pomohli řešit. Jak ale šikanu řešit? A dá se nějak poznat, že je dítě šikanováno?

pokračovat na článek

Jaký typ tábora zvolit pro své ratolesti?

Dětských táborů existuje nepřeberné množství, a pokud vybíráte tábor poprvé, může být těžké se v nich zorientovat a odhadnout, který je pro Vaši ratolest ten pravý "ořechový". Máme pro Vás pár tipu, které Vám pomohou s výběrem.

pokračovat na článek

Velikonoční pecka pro děcka všecka – stáhněte si

Velikonoce se blíží a s nimi i tradiční velikonoční zvyky.

pokračovat na článek

Máte doma lenochy? Vyžeňte je ven!

Moderní společnost je čím dál pohodlnější. Eliminace fyzické aktivity a pobytu venku však příliš neprospívá našemu zdraví. A v případě dětí ve vývinu to platí dvojnásob. Pokud nechcete, aby v budoucnu trpěly obezitou, sníženou imunitou a dalšími civilizačními neduhy, nedovolte, aby trávily tolik času před televizní, počítačovou či tabletovou obrazovkou a vyžeňte je ven.

pokračovat na článek

Sezóna začíná. Vyberte dětem kvalitní a pěkné boty!

Také z důvodu nedostatku času odkládáte nákup dětské obuvi, přestože ji už Vaše ratolesti nutně potřebují? Vyberte dětské botičky v e-shopu. Pokud navštívíte specializovaný internetový obchod s kvalitní obuví a podrobnými informacemi, nejenže nešlápnete vedle, ale také si ušetříte spoustu času a možná i nervů.

pokračovat na článek

Děti, rodiče a kapesné. Kdy a jak začít?

Kapesné představuje důležitou kapitolu v rámci výchovy. Jejím cílem je, umožnit dítěti pochopit fungování peněžního systému a naučit ho hospodařit s penězi. Rodiče dále využívají kapesné jako nástroj motivace. Od kolika let má dítě dostávat kapesné? Kolik má dostávat? A jeho nakládání s hotovostí kontrolovat?

pokračovat na článek

Život s nadaným dítětem je úžasný i komplikovaný zároveň

Každý rodič, který má schopné, nadané nebo talentované dítě je na něj patřičně hrdý a má zájem jej dále rozvíjet. Zároveň se jistě zkušenostmi přesvědčil, že nic není černobílé. Nadání je velký dar, ale může s sebou přinášet i řadu úskalí.

pokračovat na článek

Nedostatek financí omezuje provoz Linky bezpečí.

Dovolá se jen každé třetí dítě.

Sdružení Linka bezpečí poskytuje služby krizové intervence dětem v České republice již 20 let. Toto významné výročí má však trochu hořkou příchuť. Linka bezpečí poskytuje pomoc v tíživých životních situacích. Nyní však sama prochází nelehkým obdobím. Statistiky každoročně ukazují, jak důležitá a společensky potřebná tato služba je. V loňském roce se s konzultanty Linky podařilo propojit celkem 219 941 dětí. Letošní rok však z důvodu nedostatku financí startovala s omezeným provozem. Aby se tato situace rychle zlepšila a děti se mohly dovolat včas, zakládá Linka Klub přátel Linky v bezpečí a vyhlašuje finanční sbírku.

pokračovat na článek

Co dělat, když dítě nevezmou do školky?

Co dělat, když dítě nevezmou do školky? Otázka, která trápí spoustu maminek ke konci jejich rodičovské dovolené. Dítě potřebuje školku nejen ke svému rozvoji, ale také proto, aby mohla jeho maminka chodit do práce. V případě, že se dítě nedostane do státní školky, nezbývá, než zvolit některou z následujících alternativ.

pokračovat na článek

POLOLETNÍ VYSVĚDČENÍ, ŽÁDNÁ SLÁVA

Tak se pochlub,“ říkáme a natahujeme ruku pro ten list papíru, abychom během chvíle projeli očima sloupec známek a zhodnotili půlroční snažení našich potomků. Známky se pro nás stávají ukazatelem toho, zda se dítěti ve škole daří či nedaří. Zapomínáme, že existují i jiné proměnné, o které bychom se měli zajímat.

pokračovat na článek

Výběr školy je klíčový, rodiče si nyní mohou nechat poradit

Do první třídy by v Praze v příštím školním roce mělo nastoupit okolo 13 tisíc prvňáčků. Výběr školy je většinou podle spádovosti, rodiče však mají možnost zvolit pro své dítě školu i mimo spádovou oblast. Rady týkající se nejen zápisu zodpoví rodičům předškoláků i školáků nově vzniklé poradenství společnosti Scio.

pokračovat na článek

Leden, měsíc zápisu do škol

Začátek nového roku (leden a únor) znamená pro budoucí prvňáčky zápis do základních škol. Co předškoláčky čeká a jak je na zápis připravit? Co by měli umět? Jaké dokumenty je třeba vzít s sebou? A kterou školu vybrat?

pokračovat na článek

Ježíšku, prosím tě, přines mi…

Tisíce dopisů od dětí už za okny jsou, tisíce jistě ještě přibudou. Popsány a pokresleny, od shora až dolů, nejrůznějšími přáními a sny.
Děti do nich snaživě zaznamenávají, co by chtěly pod stromečkem najít. Netrpělivě hlídají, kdy už konečně psaní z parapetu zmizí, kdy si pro něj ten Ježíšek přijde. A pak, den po dni, okénko po okénku v adventním kalendáři, nemohou dospat Štědrého večera. Tento čas je možná na Vánocích tím nejkrásnějším. Netrvá však bohužel moc dlouho. Děti rostou a přestávají věřit v kouzla.

pokračovat na článek

Děti, protáhněte se mezi hraním a učením!

Učení, hry na počítači a sledování televize tvoří převážnou část denní náplně většiny moderních dětí. Na pohyb už mnoho času nezbývá. Tento nešvar může mít za následek nezdravý vývoj páteře a další zdravotní problémy. Chcete jim předejít? Udělejte svým dětem v pokojíčku malou tělocvičnu!

pokračovat na článek

Rodiče, povídejte si s dětmi!

Rodinná komunikační hra pro dlouhé zimní večery

Nestíháte si s dětmi povídat? Těžko hledáte téma, které by Vaše děti zaujalo?

Pořiďte si domů Povídačky! Tato komunikační hra přispívá nejen k rozvoji vyjadřovacích schopností, paměti a fantazie Vašich dětí, ale také k utužování vzájemných vztahů v rámci rodiny a zpestření a zpříjemnění dlouhých zimních večerů.

pokračovat na článek

Zeptali jsme se za Vás: psycholožka Helena Vlčková odpovídá na téma emoční inteligence u dětí

Emoční inteligence je v nejobecnějším smyslu chápána jako schopnost pružně a přiměřeně reagovat na situace, které s sebou život přináší, a úspěšně řešit problémy, s nimiž se setkáváme. Jelikož úroveň emoční inteligence důležitou součástí naší osobnosti, je důležité ji rozvíjet již od útlého věku. Zeptali jsme se proto psycholožky Mgr. Heleny Vlčkové z Národního ústavu pro vzdělávání.

pokračovat na článek

Využití hračky v různých pedagogických systémech

Hry dětí se s rostoucím věkem postupně obohacují o nové prvky. Zatímco děti v batolecím věku (do tří let) se dokážou soustředit pouze na jeden prvek hry, děti starší vnímají detailů stále více, a také se na ně při hře rády zaměřují. Děti v předškolním věku si tak nevystačí pouze se symbolickou podobou hračky, ale vyžadují hračky více realistické s mnoha přesnými detaily či doplňky jako je například výbavička k panenkám či váha a pokladna do dětského obchodu.

pokračovat na článek

Sezení i pro neposedné předškoláky skladem

Děti v předškolním věku jsou často pohybově velmi aktivní a proto není jednoduché zvolit pro ně to správné sezení, které by bylo vhodnou přípravou pro klasickou školní výuku ve školních lavicích.

pokračovat na článek

Rozvojový potenciál hraček pro děti a předškolního a mladšího školního věku

Hra je dominantní činností dětí předškolního věku, proto bývá toto období také někdy nazýváno zlatým věkem hry. S rostoucím věkem dítěte se mění poměr herních a pracovních aktivit, ale také funkce hry, která se tak stává spíše prostředkem k odpočinku od školní práce.

pokračovat na článek

Moderní metody učení pro děti s lehkou mozkovou dysfunkcí pomohou vyřešit problémy pětiny žáčků

Specifické poruchy učení zpravidla odhalí až nástup do školy. Počet žáků, kteří se potýkají s problémy při čtení a psaní, odhadují učitelé až na 20 procent. Ačkoli dyslexie a dysgrafie nijak nesouvisejí s inteligencí, hned v první třídě dítěti působí zásadní problémy s výukou i vlastní psychikou. Včasná diagnostika odborníků z pedagogicko-psychologické poradny a správný přístup rodičů k domácímu učení ušetří takovým dětem hromadu trápení a pocitů méněcennosti.

pokračovat na článek